Monday, July 9, 2012

RUMAHKU SYURGAKU!! ^^

Assalamualaikum w.b.t

Rasa macam lama tak update blog. Ni yang masalahnya bila 'temporary off blogging', nanti bila nak start balik mem'blogging' mula lah takde idea lah, busy dengan benda lain lah, malas lah...macam-macam alasan!! Baru lepas exam sebenarnya..tapi sekarang taknak cerita pasal exam. Nak cerita pasal 'rumahku'!! hehe~ Beberapa hari lepas, dah habis belajar kena lah angkut bawa balik semua barang-barang kat hostel tuh. Banyak giler wokeeyhh!! kena buat 2 trips kot.. Hohoho~ Bawa balik mana?! Ofkos lah bawa balik rumah 'kami'... Weeeeee~ ^^. Tersangat excited sebab lepas ni dah tak duk jauh-jauh dah ngan En.Hubby. Hari-hari ngadap muka En.Hubby terchenta ni.. *hahaha...gediks wokeyh!!*. Dah lama dah rumah ni menanti 'suri' nya. Dan alhamdulillah, semalam secara official nya, saya Nor Elya Farhana telak dilantik menjadi suri rumah sepenuh masa kat rumah ni. Hoooreeyy!! *tahniah...tahniah..^^*

Kawan-kawan....ni la rumah saya ^^

 
[Ni overall deko rumah.. Pemilihan color rumah, En.Hubby yang tentukan..hehe]
 
[Ni ruang tamu rumah kami. Simple je, tapi saya suka. *Sila abaikan langsir rumah uh. Langsir belum jahit lagi, ni amek je yang sedia ada kat rumah mertua..hehe*]

 
[Ni ruang makan. Nampak tak cermin besar kat dinding uh?!! 
Saya sangat-sangat suka wokeyh cermin tuh. Sangat besar dan boleh nampak seluruh badan kita. 
Tepi cermin uh, ruang dapur. *Time nak masak je, belek cermin dulu...hahahhaha*]
 
 
[Ni ruang dapur. Tak renovate pun lagi. Tunggu ada bajet dulu. 
Ruang masak agak kecik sikit, tapi ok lah, buat sementara waktu.
*sangat enjoy masak untuk En.Hubby, walaupun tak 'teror' sangat masak..haha*]

 
 [Ni pula ruang tangga. Nampak kosong. Takde idea lagi macam mana nak deko ruang tangga, nak bagi nampak simple tapi cantik.. Hmm~ *satgi nak ngusha En.Google*]

[Ni pula ruang tamu kat tingkat atas. Cukup lah satu sofa, satu TV, satu meja dan rak buku. 
Maybe nak tambah karpet satu. Hehe~ 
Yang tu master bedroom *gambar??!! Hohoho..mana boleh tunjuk tempat beradu kami..hahaha =P*]

1st day jadi fulltime housewife, sangat-sangat penat. Banyak benda nak kena buat. Masak, kemas rumah, kemas dapur, basuh baju, cuci pinggan mangkuk, lipat baju, setup bilik tidur.. Huwaaaa~T__T *ni lah 'padah'nya bila suri takde kat rumah*. Tapi saya enjoy sebenarnya buat kerja rumah ni, walaupun penat. 

Penat sekelip mata je hilang bila :

1. En.Hubby puji masakan saya *walaupun bagi saya kurang 'UUhhmM' sikit*
2. En.Hubby puji saya rajin dan pandai kemas rumah *rasa terapung-apung sekarang ni*
3. Tengok muka En.Hubby balik kerja, manis je...hehe *'zzzuuuuuupppppp'!! terus hilang penat!*
4.Fikir En.Hubby dah penat kerja, apa salahnya kalau saya penat sikit buat kerja kat rumah, lagi pun tu kan rumah kami..sape lagi nak tolong kemaskan kan..kan..kan *selagi ada masa free, nanti bila dah kerja susah!!*


Ok lah..rasa macam banyak pula membebel kat sini. Saya 'chow' dulu k, banyak lagi kerja rumah tak siap. Daa~

Wallahua'lam

No comments: