Monday, June 13, 2011

MELAKA & TAMAN BUAYA

Salam..

2nd day kat N9, kami pi jalan2 ke Melaka. Last femeli aku pi Melaka tahun 1997 kot, kalau x silap. Masa tu aku standard 4 *aku da pi da ngan member2 aku last year*.

Kami gerak dari rumah kol 11.00 am. Lebih kurang sejam perjalanan kami, sampai la Melaka. Pusing2 cari parking *sangat susah okey..*, last2 park kat Dataran Pahlawan, dekat gak la ngan menara Taming Sari uh.. Lalu2 je, x naik pun. Mahal la. Skali naik rm10, femeli aku 9 orang, rm10 x 9 da rm90.. Fuuhhhhh~

1st tempat kami p...

Kota A Famosa..

Tempat ni x berubah... sama je cam dulu2. Adik2 yang x pernah sampai sini, sangat2 lah seronok, hepi, melompat2 *exegerated sikit...ekekeke*. Mula2 sesi bergambar. Posing sana, posing sini...tup tup, x sedar da 100++ keping da snap kat sini. Da penat da pusing2, kami ke next tempat...jeng jeng jeng~


2nd tempat kami pi...

Dataran Pahlawan Megamall

Saje masuk jalan2, window-shoping kat dalam Mall uh..Adik2 ada yang beli baju kat situ. Aku beli dodol je kat Heritage Bazaar...sedaapp!! Kami lunch kat situ.. Petang sikit kami gerak ke next place....ekekkeke~


3rd place kami pi...

Taman Buaya

Aku da pernah masuk taman buaya, last year. So, aku bagi chance la kat adik2 aku yang x pernah masuk lagi. Mak, abah, aku dan adik laki tunggu lua je. Lebih kurang 1/2 - 1 jam, adik2 pun keluar. Muka masing2 nampak hepi. My lil sis and bro, x habis2 cerita pasal buaya. Seronok diorang!! haha~


Lepas tu dag x gi mana2 da, terus balik rumah. Singgah beli makanan untuk dinner. Sampai umah, bersihkan diri...solat...pastu masing2 ngadap tv. Kejap je lepas tu, hujan sangat2 la lebat. Nasib baik kami da sampai rumah. Malam xde gi mana2, duk rumah je, rehat2 sambil tengok tv. Tido cam biasa, dalam 'ekong' lagi..hehe..





Citer sambung esok =)



Bye

No comments: