Thursday, June 16, 2011

PASAR

Salam..

Still ngantuk lagi ni. Semalam tidur kol 4.15 am. Tunggu gerhana bulan. Ngatkan boleh tidur lama sikit. Pagi2 mak aku da kejutkan aku, soh hantar dia pi pasar. Aiyooo~ *mak tahu x, ella ngantuk lagi ni...semalam dapat tidur sekejap je*. Sebagai anak yang TAAT, ikot je la.

1st tempat kami pi, pasar tani belakang Mydin Mall...

Orang kat pasar tadi ter'sangat'2 lah ramai. Nasib baik dapat parking kereta dekat je ngan pasar. Xyah jalan jauh2. Aku pi tadi kol 10.30 am, still ramai orang. Kedai pun banyak. Ni 1st time aku jejakkan kaki aku kat pasar tani ni.. hehehe~ *biasanya mak pi ngan abah masa weekend*

Harga ayam kat pasar tani ni RM 8.50/kg. Dengar khabar, harga ayam naik semalam. Mahal nya ayam sekarang. Biasa beli RM 6.50 - 7.50/kg. Mak x jadi beli ayam kat situ. Beli ikan je. Tu pun mahal gak. Haih!! Semua benda da mahal sekarang ni...

Pas beli ikan, mak beli sayur2 plak. Nasib baik jumpa kedai yang selalu mak beli kat situ. Dapat murah. Yang nak marah nya aku tadi, de sorang makcik uh, mula mak tanya berapa terung untuk 1 kg, katanya RM4..tapi bila nak bayar tetiba jer kata RM5 *ngok ngek nye makcik ni*. Terpaksa bayar la, xkan nak letak balik *da bungkus elok2*. Haih~


Lepas pi pasar, mak ajak pi Sabasun Hyperuncit kat area Stadium Gong Badak. Nak cari barang2 dapur katanya. Aku ikot je. Sesambil tu aku survey la apa2 barang yang patut. Hehe~

Ni Sabasun kat bandar KT. Kat stdium uh xde gambar. Hehehe~ barang2 dapur kat sini murah2!

Dah bayar semua barang, aku dan mak terus balik rumah la. Xleh keluar lama2, nanti my lil sis and bro balik sekolah. On the way balik rumah, sempat singgah Pasar Manir *dekat je ngan rumah aku*, beli ayam (RM8/kg).

Pasar ni tepi jalan je. Ni jalan ke rumah aku.. Hehe~

Kat sini pun ada jual gak ayam, ikan, daging... Biasanya hari sabtu la, pasar besar sikit. Banyak barang. Weekdays ni memang sikit je la yang jual.






Dah selamat sampai rumah. Nak sambung beradu...hehehehe *adik aku lagi melampau, masa ni x bangun tidur lagi >.<*



Bye

2 comments:

Bintuhambali... said...

kene ikot mak g pasar salu, sebab lepas ni kene bli tok rumah sendiri.... :p

eLyA said...

errkkk...baik!! sejak duk umah neh da tahu barang mn yang mahal, mn yang murah..hahahha~